نظرات
0 نظر ثبت شده
هنوز نظری ثبت نشده است
اولین نفری باشید که نظر میدهد

بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ به نام خداوند که رحمتش فراگیر است و مهربانیاش همیشگی. بِسْمِ اللّٰهِ الَّذِى لَا أَرْجُو إِلَّا فَضْلَهُ، به نام خدایی که تنها به فضل او امید دارم، وَلَا أَخْشَی إِلَّا عَدْلَهُ، وَلَا أَعْتَمِدُ إِلَّا قَوْلَهُ، و تنها از عدالت او بیمناکم، و فقط به گفتار او تکیه میکنم، وَلَا أًتَمَسَّکُ إِلَّا بِحَبْلِهِ. و تنها به ریسمان او چنگ میزنم. بِکَ أَسْتَجِیرُ یَا ذَا الْعَفْوِ وَالرِّضْوانِ مِنَ الظُّلْمِ وَالْعُدْوانِ، ای صاحب عفو و خشنودی! تنها به تو پناه می برم از ستم و تعدّی، وَمِنْ غِیَرِ الزَّمَانِ، وَتَوَاتُرِ الْأَحْزَانِ وَطَوَارِقِ الْحَدَثَانِ، از تغییر و تحولات زمانه، از پیدرپی آمدن غمها، از حوادث ناگوار، وَمِنِ انْقِضَاءِ الْمُدَّهِ قَبْلَ التَّأَهُّبِ وَالْعُدَّهِ. و از پایان عمر پیش از آنکه آماده و مجهز شوم. وَإِیَّاکَ أَسْتَرْشِدُ لِمَا فِیهِ الصَّلَاحُ وَالْإِصْلَاحُ، و تنها از تو راهنمایی میجویم بهسوی آنچه خیر و صلاح و رشد من در آن است وَبِکَ أَسْتَعِینُ فِیمَا یَقْتَرِنُ بِهِ النَّجَاحُ وَالإِنْجَاحُ. و فقط از تو یاری میخواهم در آنچه که موفقیت و کامیابی را به همراه دارد. وَإِیَّاکَ أَرْغَبُ فِی لِبَاسِ الْعافِیَهِ وَتَمامِهَا، وَشُمُولِ السَّلَامَهِ وَدَوَامِهَا، و تنها به تو دل میبندم در اینکه تندرستی را بصورت کامل به من بپوشانی، و سلامتی جامع دائمی را به من عطا کنی، وَأَعُوذُ بِکَ یَا رَبِّ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّیَاطِینِ و به تو پناه میبرم ای پروردگارم، از وسوسههای شیاطین، وَأَحْتَرِزُ بِسُلْطَانِکَ مِنْ جَوْرِ السَّلَاطِینِ. و به قدرت تو خود را از ستم حاکمان حفظ میکنم. فَتَقَبَّلْ مَا کَانَ مِنْ صَلَاتِی وَصَوْمِی، پس نماز و روزهام را بپذیر، وَاجْعَلْ غَدِی وَمَا بَعْدَہُ أَفْضَلَ مِنْ سَاعَتِی وَیَوْمِی، و فردا و روزهای پس از آن را برایم بهتر از امروز و این ساعتم قرار ده. وَأَعِزَّنِی فِی عَشِیـرَتِی وَقَوْمِی وَاحْفَظْنِی فِی یَقْظَتِی وَنَوْمِی، و مرا در میان خویشان و بستگانم عزت بخش، و در بیداری و خواب از من محافظت کن. فَأَنْتَ اللّٰهُ خَیْرٌ حَافِظاً وَأَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ. که تویی خداوند، بهترین نگهدارنده، و مهربانترینِ مهربانانی اَللّٰهُمَّ إِنِّی أَبْرَأُ إِلَیْکَ فِی یَوْمِی هَذَا وَمَا بَعْدَہُ مِنَ الْآحَادِ مِنَ الشِّـرْکِ وَالْإِلْحَادِ خدایا! من در این روز و همۀ یکشنبههای بعد، از شرک و بیدینی به درگاهت بیزاری میجویم. وَأُخْلِصُ لَکَ دُعَائِی تَعَرُّضاً لِلْإِجَابَهِ، وَأُقِیمُ عَلَی طَاعَتِکَ رَجَاءً لِلْإِثَابَهِ، و به امید اجابت، دعایم را فقط برای تو خالص می کنم، و به امید پاداش تو بر طاعتت پایداری میکنم، فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِهِ خَیْرِ خَلْقِکَ، الدَّاعِی إِلَی حَقِّکَ، پس درود فرست بر بهتـرین آفریدهات محمّد و خاندانش که دعوتکنندۀ مردم به حقانیت توست وَأَعِزَّنِی بِعِزِّکَ الَّذِی لَا یُضَامُ، و مرا به عزّت خود که هرگز خوار نشود، عزیز گردان، وَاحْفَظْنِی بِعَیْنِکَ الَّتِی لَا تَنَامُ، و با چشم همیشه بیدارت مرا حفظ کن وَاخْتِمْ بِالاِنْقِطَاعِ إِلَیْکَ أَمْرِی، وَبِالْمَغْفِرَهِ عُمُرِی، إِنَّکَ أَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ. و پایان کارم را با گسستـن از همۀ خلق و پیوستـن به خود ختم کن، و عمرم را به آمرزش پایان بخش، که توئی بسیار آمرزنده و مهربان.
0 نظر ثبت شده
هنوز نظری ثبت نشده است
اولین نفری باشید که نظر میدهد